اظهارنظر‌های بورسی جلیلی و پزشکیان در آخرین مناظره چه بود؟ دولت سیزدهم ساخت بیش‌از ۱۸۰ هزار واحد مسکونی در خراسان‌رضوی را عملیاتی کرد قیمت گوشت مرغ در بازار مشهد کاهشی است (۱۳ تیر ۱۴۰۳) بورس، سبزپوش به استقبال انتخابات رفت | گزارش وضعیت بازار سهام (۱۳ تیر ۱۴۰۳) طلا و سکه در مشهد ارزان شد (۱۳ تیر ۱۴۰۳) | کاهش ۷۰۰ هزار تومانی سکه امامی با مبلغ ۷ تا ۱۰ میلیون تومان، از کدام موبایل‌ها می‌توان خرید؟ (۱۳ تیر ۱۴۰۳) وام ۸۰۰ میلیون تومانی مسکن ابلاغ شد (۱۳ تیر ۱۴۰۳) | اقساط وام جدید ۸۰۰ میلیونی مسکن چقدر است؟ آیین‌نامه جدید آرامستان‌های کشور ابلاغ شد | تغییر در نحوه حمل متوفی و صدور گواهی فوت قیمت امروز طلا، سکه، دلار، ارز دیجیتال (۱۳ تیر ۱۴۰۳) | حباب ربع سکه ۹۱ درصد شد! بازرسان جهاد کشاورزی مشهد ۵۵۳ پرونده تخلف تشکیل دادند قیمت امروز خودرو‌های خارجی (۱۳ تیر ۱۴۰۳) | کدام خودرو‌ها ارزان شدند؟ + جدول جدول افزایش سقف اجاره‌بها در ۳۱ استان کشور ابلاغ شد + جدول قیمت امروز خودرو‌های داخلی (۱۳ تیر ۱۴۰۳) | پژو پارس ۷۵۰ میلیون تومان شد آغاز ثبت‌نام آزمون استخدامی ۱۴۰۳ دستگاه‌های اجرایی از فردا (۱۴ تیر ۱۴۰۳) پرداخت سود سهام عدالت متوفیان چه زمانی انجام می‌شود؟ چرا سکه گران شد؟ زمان سومین عرضه اولیه امسال مشخص شد اطلاعیه جدید در خصوص نحوه ثبت سفارش خودرو جانبازان ۵۰درصد و بالاتر مشمول (۱۳ تیر ۱۴۰۳) آغاز فروش فوق‌العاده یکی از محصولات سایپا اعلام شد+ جزئیات (۱۳ تیر ۱۴۰۳) قیمت امروز میوه و صیفی جات در مشهد اعلام شد (۱۳ تیر ۱۴۰۳) | انگور عسکری کیلویی ۶۰ هزار تومان توصیه وزیر صمت به مردم برای خرید خودرو | این روز‌ها وقت مناسبی برای خرید خودرو است؟ مهلت اظهارنامه مالیاتی ۱۴۰۳ اعلام شد برگزاری نمایشگاه تخصصی صنعت و اتوماسیون صنعتی در مشهد (۱۲ تیر ۱۴۰۳) کشف ۲۸ هزار دستگاه ماینر غیرمجاز شماره‌گذاری نیسان آبی متوقف شد (۱۲ تیر ۱۴۰۳) تورم تولیدکننده از ۱۰۳ درصد به کانال ۳۹ درصد رسید
سرخط خبرها

آخرین اخبار چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری

پیش‌بینی قیمت دلار | واکنش بازار به آزادسازی منابع ارزی چیست؟

  • کد خبر: ۸۷۶۷۰
  • ۲۱ آبان ۱۴۰۰ - ۲۱:۳۲
پیش‌بینی قیمت دلار | واکنش بازار به آزادسازی منابع ارزی چیست؟
شب گذشته خبری مبنی بر آزادسازی ۳/۵ میلیارد دلار از منابع مسدود شده ایران در یکی از کشور‌ها منتشر شد. با این وجود امروز دلار با کاهش قیمت همراه نشد. آیا روند صعودی قیمت دلار با وجود این دست سیگنال‌ها همچنان ادامه می‌یابد؟

به گزارش شهرآرانیوز، قیمت دلار امروز به ۲۸ هزار و ۴۰۰ تومان رسید. این رقم در حالی است که نرخ دلار نسبت به هفته‌های گذشته با رشد عجیبی رو به رو شده است.

شب گذشته علی نادری عضو رسانه‌ای دولت گفته بود: «کمتر از ۱۰۰ روز پس از آغاز دولت سیزدهم، اخیرا بیش از ۳٫۵ میلیارد دلار از منابع مسدود شده ایران در یکی از کشور‌ها در دسترس قرار گرفته و بخش قابل توجهی از این منابع در حال ورود به چرخه تجاری کشور است.»، اما چرا بازار ارز به این خبر واکنشی نشان نداد و با کاهش قیمت همراه نشد؟

میثم رادپور، کارشناس بازار ارز در این باره می‌گوید: همچنان فشار‌ها در بازار ارز پابرجا هستند. این فشار‌ها ناشی از ضعف اقتصادی در کشور است. در حال حاضر با توجه به تورم بالا و رشد نقدینگی، دلار امکان افت قیمت را ندارد.

این کارشناس بازار ارز درباره پیش‌بینی قیمت دلار بعد از مذاکرات برجام می‌گوید: اگر در کوتاه مدت مذاکرات به نتیجه برسد احتمال کاهش قیمت دلار وجود دارد، اما به دلیل وجود فاکتور‌های اقتصادی منفی روند قیمتی به صورت دقیق قابل پیش‌بینی نیست.

رادپور در این باره توضیح می‌دهد: اگر در مذاکرات برجام گشایشی حاصل نشود، نرخ دلار رقمی نزدیک به تورم دارد. به عبارت دیگر تا پایان سال دلار ممکن است به محدوده ۳۰ هزار تومان هم برسد.

وی درباره قیمت واقعی دلار تشریح کرد: در حال حاضر هم قیمت دلار با تورم رشد کرده است. اگر به خاطر داشته باشید دوره‌های ثبات قیمت دلار رفته رفته کم شده و مقاطعی که با جهش قیمت ارز رو به رو بوده‌ایم کوتاه‌تر شده است.

رادپور در این باره توضیح داد: طی چند سال گذشته منابع ارزی کشور تحلیل رفته و دسترسی به آن‌ها کم شده است. همچنین آثار تحریم بر درآمده‌های نفتی بیش از پیش پررنگ شده است.

رادپور در ادامه به دیگر عوامل اثرگذار در رشد قیمت ارز اشاره کرد و گفت: بانک مرکزی در سال‌های گذشته و قبل از شدت گرفتن فضای تحریمی حساب‌های مختلفی در کشور‌های مختلفی داشت که در حال حاضر این منابع در خارج از کشور برای بانک مرکزی از بین رفته است و به همین دلیل ابزار کنترل قیمت ارز از طریق بانک مرکزی از ما گرفته شده است.

منبع: تجارت نیوز

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
نظرسنجی
در دور دوم، شما به کدام نامزد انتخابات ریاست جمهوری رای می دهید؟
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->